26 Oktober 2009

Selamat jalan Mem!

Saya difahamkan Mem (Puan Fauziah dari ex- Malaysia Discounts Berhad, sekarang dah merged dgn PNB) akan berangkat menunaikan haji dengan KT35 mengikut pakej Fairuz dan akan tinggal di Mekah di Firdous Tower. Mem merupakan salah seorang boss suami saya semasa beliau masih bekerja. Semua orang panggil Puan Fauziah Mem. So, saya pun terikut.

Mem hubungi saya last week minta maaf atas segala salah dan silap dan saya berikan address blog saya ni. Tu dia, mem baca blog saya sampai kol 4 pagi, tak perasan dah nak subuh.

Semalam saya berhasrat nak ziarah mem, tapi apakan daya mem keluar untuk membeli barangan keperluan haji beliau. Tak ada jodoh nak jumpa mem.

Selamat jalan Mem, semoga mendapat haji yang mabrur. InsyaAllah dengan keinsafan dan rasa rendah diri you, I doakan Allah akan terima semua amalan you dan Allah kurniakan haji yang mabrur. Buat ibadah betul-betul ya, jangan teringat nak shopping! :-) You have done the right thing that should be done by bakal hajj. I doa sangat2 semoga you mendapat haji yang mabrur, Mem!

2 ulasan:

millie berkata...

Assalamualaikum Wani
Terima kasih atas doa dan ucap selamat you. Nampaknya nama i 'masuk book' dalam blog circle! Bertambah lagilah orang tak ingat nama i tapi ingat panggilan yang bermula dengan usikan tu. Sebelum mula, I nak maklum I kurang arif nak tulis proper - i akan rojak-rojaklah, sorry i ikut comfortable diri sendiri je.

A short background on 'nama terbitan tu' sebenarnya rasa I they all tu nak panggil i mom - i was among the older ladies in MDB you see. Tapi agaknya takut i kecik hati diaorang tukar sikit nak bunyi macam 'happening':) And owh slight correction -MDB was merged under MIDF Amanah Investment Bank Berhad - a subsidiary of MIDF. Tapi PNB is the ultimate parent company.

Anyway, I dapat banyak tips dan rasa very encouraged baca people's experiences doing the haji. Very true I asyik baca sedar-sedar dah kul 4pagi! I tak ngantuk pun dan masih boleh sambung baca kalau i ikutkan. And that morning walau bit tired, I pergi kerja, I hairan. FYI, I memang melatih diri kurangkan sikit tido sebab i tahu masa di tanah suci waktu sembahyang short intervals. Body I ni bila bab tidor 'very big deal' -kalau kurang memang horror sampai boleh jatuh sakit sungguh. My family semua tau tu, I biar kurang makan asalkan cukup tidor paling minimum 5 jamlah. FYI, inilah antara doa I sejak kebelakangan ni - minta Allah beri I tenaga walau dalam serba kekurangannya nanti.

Banyak lagi ilmu menafaat dan awareness yang i dapat from reading your blog - makes me feel normal. I also get to visit other bloggers page in pabiyen.

Once again, terima kasih atas tunjuk-ajar ikhlas you dan berkongsi pengalaman. Kalau sempat sebelum berangkat nanti I masuk blog pagi sekali lagi kalau tak lepas balik nanti, insyaallah. Wassalam

Tanpa Nama berkata...

mengerjakan umrah adalah suatu yang menyenangkan
apapun dalam soal buat ibadat pertama sekali kalau dah ada kosad dalam hati, kenalah kita tahu cara cara kaedah melakukan ibadat tersebut, barulah nanti dapat kemanisannya, insyaAllah
samada belajar ke, kursus ke, bacaan ke, video klip ke atau perbincangan dengan kengkawan yang pernah ada pengalaman ke sana, semuanya ada menafaat dan membantu kepada sesiapa yangakan pergi kali pertama.
dari segi hukum hakamnya pulak eloklah belajar kepada mutawif yang sebenar, kerana apa kita boleh bertanya pada kemusykilan yang timbul.
selepas segala persiapan telah cukup maka bismillahitawakkal tu'alallah, insyaAllah jika betol niat di hati kita, selamat dan menyenangkan perjalanan tersebut