13 Oktober 2008

Panggilan Kaabah

Labbaikallahummalabbaik Labbaikalaasharikalakalabbaik Innalhamda Wanni'mata lakawalmulk laasharikalah

InsyaAllah saya akan berangkat ke Tanah suci dalamasa sebulan lagi. Suami, mak dan saya diminta melapor diri di Kompleks Haji Kelana Jaya pada 7 November 2008 jam 9:30 malam. Pakej tersebut selama 45 hari dan dijangka akan tiba di KLIA pada 22 Disember 2008 jam 8:40 malam. Kami mengikuti rombongan Tabung Haji Travel & Tours. Anak2 di Keramat di bawah jagaan adik ipar, Jamali, Melek dan isterinya।

Di sini saya ingin mengambil kesempatan memohon ribuan ampun dan maaf jika ada salah dan silap, terkasar bahasa atau mengguris perasaan। Maklumlah kita ni tak sedar bila melakukan kesilapan. Main sedap mulut dan sedap jari mengetuk keyboard. Kalau saya ada termakan hak kawan2 atau terambil apa2 dari hak kawan2, terpinjam pemadam lupa nak minta izin ke, atau terpakai pen tak minta izin ke atau apa saja, termakan dan terminum tanpa izin, harap dapat halalkan. Paling besar dosa ialah mengumpat. Tapi saya dah tak ingat apa yang diumpatkan. Saya harap sahabat2 sudi maafkan. Kalau saya pernah marah atau tarik muka, saya minta maaf.

Bagi sahabat2 yang belum berkesempatan, saya nasihatkan daftarlah dari sekarang kerana jika daftar sekarang, jika ikut Tabung Haji, lagi 14 tahun baru boleh pergi। Apa2 pun saya doakan semoga Allah permudahkan untuk kita semua.

Saya harap sahabat2 doakan kesihatan saya di sana, semoga saya sentiasa sabar dalam mengharungi dugaan di bumi anbia’, semoga tiada halangan saya melakukan ibadah dengan khuyuk dan bersungguh-sungguh dan mendapat haji yang mabrur. Doakan saya selamat pergi dan selamat kembali dalam keadaan sihat dan afiat.
Jika saya ditakdirkan meninggalkan dunia yang sementara ini semasa di sana, pandanglah anak2 saya sebagai anak2 sahabat2 semua.

Tiada ulasan: